L’estructura cooperativa d’aprenentatge és un dels eixos bàsics del projecte educatiu d’un centre La Salle. Ens permet el desenvolupament d’habilitats i competències molt necessàries per a la vida com són: col·laboració, responsabilitat individual, cooperació, escolta, establiment d’acords amb els companys i companyes…

Enguany, les mesures de prevenció de la covid fan que els nostres alumnes estiguin asseguts mantenint les distàncies de seguretat i aplicant els protocols establerts. Això ens ha fet replantejar la manera que tenim de treballar cooperativament per ajustar-la als requeriments actuals. La presència de les tecnologies a l’aula amb l’ús de les tauletes digitals ha estat una eina que hem aprofitat per seguir afavorint les tasques en equip.

Durant aquest segon trimestre, el grup de primer d’ESO està realitzant dues tasques cooperatives complexes.

La primera, des de la matèria de biologia, els va dur a investigar en grups d’experts al voltant dels éssers vius més senzills (bacteris, protozous, algues i fongs). Durant les primeres sessions de la tasca, els alumnes asseguts individualment, empraven documents compartits de Drive per anar responent a les preguntes que la professora els havia llençat a través de la plataforma sallenet. Les seves discusions i investigacions els van dur a confeccionar una presentació de diapositives sobre la temàtica que havia tocat a cada parella o equip.

Més informació a la web de La Salle Alaior >>>

Traducir »